
Bilingual Spécialiste de remboursement / Bilingual Reimbursement Specialist
- Canada
- Permanent
- Full-time
- Poste contractuel de 12 mois
- Coordonner et gérer tous les aspects requis afin d'obtenir la couverture de médicaments d'ordonnance pour les patients;
- Coordonner les cas avec les compagnies d'assurance, les cabinets de médecins et les professionnels de la santé afin de maximiser les solutions de remboursement;
- Coordonner les documents, les soumissions et tous les documents connexes aux compagnies d'assurance, programmes de financement public/fédéral;
- Mettre en œuvre le test de moyens financiers tel que requis dans le but de maximiser la couverture des médicaments d'ordonnance du patient
- Coordonner les processus de pharmacie requis lorsque le financement a été obtenu; et
- Acquérir une connaissance approfondie des mécanismes de financement public/privé et fédéral.
- Responsable de signaler tous les événements indésirables aux départements concernés.
- Le/la spécialiste de remboursement sera également affecté(e) à d'autres fonctions et tâches au besoin de temps à autre.
- 12 Month contract role
- Daily and ongoing communication with Program Manager / Associate Program Manager for new and existing projects;
- Demonstrate in depth knowledge of rare disease program offerings, including the pathophysiology of the disease/product, therapeutic area, disease process, and mechanism of action; and how to apply rare disease SOPs;
- Exhibit in depth knowledge of public/private and federal funding mechanisms as well as Rare Disease funding bodies (US and Canada).
- Coordinate cases with physician and healthcare professionals in order to prepare submission meeting specific specifications/criteria set by public/private payers.
- Coordinate and manage all aspects required in order to obtain prescription drug coverage for patients;
- Coordinate cases with insurance companies, physician’s offices and healthcare professionals in order to maximize reimbursement solutions;
- Navigate through the complex lobbying process to obtain prescription drug coverage and reimbursement for these life-saving and costly medications;
- Coordinate documents, submissions and all related paperwork to insurance companies, public/federal funding programs;
- Implement Financial Means Test as required in an effort to maximize patient’s prescription drug coverage
- Coordinate pharmacy processes required once funding has been obtained;
- Responsible to report all Adverse Events to the assigned units/departments;
- The Reimbursement Specialist will also be assigned other duties and tasks as required from time to time.
- Éducation post-secondaire ou l'équivalent dans une discipline connexe;
- Minimum de 2 ans d'expérience en service à la clientèle, dans un environnement de bureau;
- Solide maîtrise des applications Microsoft (Outlook, Word, Excel);
- Manières professionnelles/courtoises/efficaces au téléphone;
- Capacité éprouvée à organiser le temps, fixer les priorités et à accomplir de multiples tâches afin de respecter les diverses échéances de travail concurrentes;
- Le candidat doit avoir de solides compétences en communication et en relations interpersonnelles;
- Capacité à travailler de façon autonome et dans un environnement d'équipe;
- Souci du détail;
- Expérience dans l'industrie des soins de santé, des produits pharmaceutiques ou de l'assurance est un atout; et
- Le bilinguisme, français/anglais est un atout.
- Connaissance avancée de l'industrie de la distribution pharmaceutique
- Connaissance pratique du système automatisé d'opération d'entrepôt
- Solide sens des affaires et sens financier
- Compétences analytiques et mathématiques solides
- Capacité à communiquer efficacement oralement et par écrit
- Compétences interpersonnelles et de leadership efficaces
- Sens de l'organisation; souci du détail
- Capacité à respecter systématiquement les échéances
- Excellentes aptitudes de résolution de problèmes; Capacité éprouvée à résoudre les problèmes avec efficacité et efficience
- Excellentes aptitudes de présentation
- Connaissance de Microsoft Word, Excel, PowerPoint et d'autres programmes Office
- Minimum of 3 years’ experience in the pharmaceutical, insurance or healthcare-related industries;
- Previous experience in reimbursement and Knowledge of public, private and federal reimbursement is required;
- Minimum of three (3) years’ experience in a Customer Service setting; OR Five (5) years or more tenure as a Sr. Reimbursement Specialist
- Professional / courteous / efficient telephone manner;
- Strong proficiency in Microsoft applications (Outlook, Word, Excel);
- Proven ability to organize time, set priorities and multi-task in order to meet various competing work deadlines;
- Candidate must have strong communication and interpersonal skills, including the ability to communicate with patients in a healthcare setting on extremely sensitive topics;
- Ability to work independently and in a team environment;
- Attention to detail; and
- Bilingualism, French/English is an asset.
- Advanced knowledge of pharmaceutical, or insurance industry
- Strong business and financial acumen
- Strong analytical and mathematical skills
- Ability to communicate effectively both orally and in writing
- Effective interpersonal and leadership skills
- Effective organizational skills; attention to detail
- Ability to consistently meet deadlines
- Excellent problem-solving skills; ability to resolve issues effectively and efficiently