
Communications Advisor (Bilingual)
- Whitehorse, YT
- $81,258-94,165 per year
- Temporary
- Full-time
- Translation services
- Translation project delivery management
- Client support and guidance on bilingual communications.
- Experience coordinating projects and requests for multiple clients or stakeholders, combining operational efficiency and strategic support.
- Experience using digital tools to manage information, including project management, databases, communications, and file-sharing systems.
- Experience supporting communications with reputational, public, or stakeholder impacts is an asset.
- Experience working within public service frameworks, policies, and guidelines is an asset.
- Completion of post-secondary education in communications, marketing, project management, public administration or a related field is an asset.
- Thinking strategically
- Demonstrating client focus
- Modeling interpersonal skills and personal responsibility
- Influencing others
- Ability to communicate clearly both orally and in writing in English and French.
- Well-developed interpersonal skills and ability to build and maintain positive relationships.
- Excellent organizational skills and ability to manage multiple competing and changing priorities.
- Ability to work collaboratively to find solutions and achieve organizational goals.
- Excellent attention to detail.
- l'équipe de traduction;
- l'équipe de gestionnaires des projets de traduction;
- l'équipe qui soutient et conseille les ministères clients sur la façon de communiquer dans les deux langues.
- Expérience en coordination de projets pour une clientèle et des parties prenantes variées, alliant efficacité opérationnelle et soutien stratégique
- Expérience dans l'utilisation d'outils numériques de gestion de l'information (gestion de projet, base de données, communication, partage de fichiers)
- Expérience dans la prestation de conseils pour des communications ayant une incidence sur la réputation, la population ou les parties prenantes (un atout)
- Expérience de travail avec des politiques, des lignes directrices et des cadres gouvernementaux (un atout)
- Diplôme d'études postsecondaires en communications, en marketing, en gestion de projet, en administration publique ou dans un domaine connexe (un atout)
- Pensée stratégique
- Approche axée sur la clientèle
- Compétences interpersonnelles et responsabilité personnelle
- Influence positive sur les autres
- Capacité à s'exprimer clairement à l'oral et à l'écrit en français et en anglais
- Excellentes compétences interpersonnelles et capacité à établir et à entretenir des rapports de travail positifs
- Excellent sens de l'organisation et capacité à gérer des priorités multiples et évolutives
- Capacité à travailler en collaboration pour trouver des solutions et atteindre les objectifs de l'organisation
- Grand souci du détail