
Programming Team Lead - Dead by Daylight | Chef·fe d'équipe de programmation - Dead by Daylight
- Montreal, QC Toronto, ON
- Permanent
- Full-time
- Lead and manage a dedicated programming team, ensuring the successful delivery of projects across multiple SKUs in a live environment.
- Develop and implement schedules, efficiently distributing tasks and resources within the programming team.
- Plan, organize, and evaluate the team's work, providing guidance to meet project objectives.
- Assist in estimating project timelines, committing to deliverables, and supporting the team in overcoming technical challenges.
- Coach and mentor team members, fostering their professional development.
- Collaborate with cross-functional teams, including external clients, producers, directors, designers, and artists.
- Offer hands-on support with programming tasks when required and perform additional duties as needed to ensure project success.
- Experience leading and managing programming teams in game production.
- You shipped at least one game as a Programming Team Lead and have a proven track record of shipping games as a Programmer on PC and/or consoles.
- Strong C++ programming background, enabling you to challenge and support technical decisions.
- You love solving challenging technical problems with the most effective solutions.
- Ability to prioritize, plan, organize work, and adhere to deadlines.
- A real understanding of video game production and the ability to put yourself in the shoes of the other professionals involved in production.
- Experience with Unreal
- Diriger et gérer une équipe de programmation dédiée, en veillant à ce que les projets soient menés à terme sur plusieurs UGS dans un environnement réel;
- Élaborer et mettre en œuvre des calendriers, en répartissant efficacement les tâches et les ressources au sein de l'équipe de programmation;
- Planifier, organiser et évaluer le travail de l'équipe, en fournissant des conseils pour atteindre les objectifs du projet;
- Contribuer à l'estimation des délais du projet, s'engager sur les produits livrables et aider l'équipe à surmonter les défis techniques;
- Encadrer et guider les membres de l'équipe, en favorisant leur développement professionnel;
- Collaborer avec des équipes interfonctionnelles, notamment des producteurs, des réalisateurs, des concepteurs et des artistes;
- Offrir un soutien pratique pour les tâches de programmation et effectuer d'autres tâches, si nécessaire, pour assurer la réussite du projet.
- Expérience en gestion et encadrement d'équipes de programmation dans la production de jeux vidéo;
- Avoir livré au moins un jeu en tant que Lead programmation, avec un parcours confirmé en tant que programmeur·euse sur PC et/ou consoles;
- Solide maîtrise du langage C++, permettant de challenger et soutenir les décisions techniques;
- Passion pour la résolution de problèmes techniques complexes avec des solutions efficaces;
- Capacité à prioriser, planifier, organiser le travail et respecter les échéances;
- Bonne compréhension de la production de jeux vidéo et aptitude à se mettre à la place des autres corps de métier impliqués dans le développement;
- Expérience avec Unreal Engine.