
Field Marketing Representative - Greater Montreal/Représentant en Marketing de Terrain - le Grand Montréal
- Saint-Laurent, QC
- Permanent
- Full-time
- Benefit Plan including Health, Dental, Life Insurance and Disability
- Additional Paid Time Off (Floater Days, Volunteer Days, Outdoor Day)
- Company Pension Plan
- Retirement Savings Plan (RSP)
- Annual bonus opportunity
- DEI and Employee Resource Groups
- Generous Employee Friends and Family discounts
- Support the Columbia Sportswear Company Brand(s) at Retail, including Concept /Focus Shops, Brand Signage, Point of Purchase Programs, Digital Marketing with Key Specialty Accounts and Product Knowledge Clinics - LIVE & Virtual with Columbia Sportswear Company Wholesale Accounts.
- Establish and sustain positive relationships with accounts through merchandising training, product knowledge training, verbal and written communication and education of our Brand(s).
- Effectively communicate with the Columbia Sportswear Company Corporate Office, Sr. Manager Apparel Merchandising, Sales Directors, Marketing Generalist & Sr. Regional Sales Manager, Sales Reps and Retail Accounts
- Proficient at installing and maintaining Concept/Focus Shops within assigned territory.
- Capable of managing category fixtures, brand signage and POP programs within assigned territory
- Experienced with implementing our visual merchandising standards at the retail level, creating a consistent and positive representation of our brand(s).
- Able to conduct visual merchandising and product knowledge clinics within assigned territory, training retail associates on merchandising standards, in-store guidelines and consumer buying behaviours, marketing activations, showroom/sales support, and tradeshow support.
- Capable of submitting product and marketing information / feedback to head office, Columbia Sportswear Company Sales Managers, Sales Reps and Retailers.
- Experienced in communicating current trends, competitive strategies, digital learnings and end-use consumer lifestyles to understand market needs.
- Experienced with completing, maintaining, and executing consistent retail visit reports, digital reports and schedules as per our guidelines.
- Able to manage assigned territory’s travel budget, expenses, and schedule rotation.
- Post-secondary degree or diploma in Marketing with a concentration in Visual Merchandising, or an equivalent combination of education and experience
- Minimum of 2 years’ experience in visual merchandising within the retail apparel industry
- In-depth knowledge of visual retail merchandising principles and best practices
- Fluent in both French and English, with exceptional written and verbal communication skills in each language, enabling effective collaboration with Senior Leadership and colleagues, clients, and suppliers outside of the Province of Quebec.
- Proven ability to work independently while adhering to overarching guidelines.
- Proficient in Microsoft Office Suite, including Word, Outlook, PowerPoint, Teams, OneDrive, SharePoint, and Excel, as well as Adobe software.
- Familiarity with ENDVR platform is considered an asset.
- Solid understanding of internet and social media marketing strategies (e.g., Facebook, Twitter, RSS, SMS).
- Experience using Adobe InDesign and Photoshop is a plus.
- Strong interpersonal skills with confidence in delivering impactful presentation.
- Régime d’avantages sociaux incluant assurances santé, soins dentaires, vie et invalidité
- Congés payés additionnels (journées flottantes, journées de bénévolat, journée de plein air)
- Régime de pension de la compagnie
- Régime d’épargne-retraite (RÉR)
- Possibilité de prime annuelle
- DÉI et groupes de ressources pour employés
- Rabais généreux pour les amis et la famille des employés
- Faire la promotions des marques de Columbia Sportswear Company au détail, incluant les aires concept/focus, l’affichage des marques, les programmes aux points de vente, le marketing numérique avec les grands comptes spécialisés et les formations sur les produits auprès des clients grossistes de Columbia Sportswear Company : en présentiel et en virtuel.
- Établir et maintenir des relations positives avec les clients par le biais de formations sur le marchandisage et sur les produits, la communication orale et écrite et la pédagogie sur nos marques.
- Communiquer efficacement avec le siège social de Columbia Sportswear Company, le directeur principal des techniques marchandes, les directeurs des ventes, le généraliste du marketing et le directeur régional principal des ventes, les représentants des ventes et les clients au détail.
- Capable d’installer et de veiller au maintien de magasins concepts/focus sur un territoire désigné
- Capable de gérer du mobilier, des affiches et des programmes de POP sur un territoire désigné
- Vous avez de l’expérience dans le domaine du marketing au détail afin de représenter notre marque sous une lumière positive.
- Capable de donner des formations sur le marketing et les technologies de nos produits, relayer des informations sur les habitudes des clients, participer au lancement de campagnes marketing, offrir un support dans la salle de montre.
- Capable de relayer des informations et commentaires sur les produits et le marketing à nos bureaux chefs, aux gérants des ventes, aux représentants des ventes ainsi qu’aux détaillants.
- Capable d’identifier et de communiquer de l’information au sujet des tendances de marché, des stratégies compétitives, des habitudes de la clientèle pour mieux cerner les besoins du marché.
- Capable de compléter, maintenir et exécuter des visites en magasin et de soumettre des rapports de visite, des rapports numériques et des horaires en fonction de nos normes.
- Un baccalauréat ou diplôme post-secondaire en marketing avec une concentration en marchandisage visuel ou une combinaison de formation et d’expérience équivalente.
- Un minimum de deux ans d’expérience en marchandisage visuel dans l’industrie des vêtements au détail.
- Des connaissances approfondies des principes et des meilleures pratiques du marchandisage visuel au détail.
- D’excellentes compétences en français et en anglais, avec des habiletés exceptionnelles à l’oral et à l’écrit afin de permettre une collaboration efficace avec la haute direction et les collègues, les clients et les fournisseurs à travers le Canada, y compris à l’extérieur de la province de Québec.
- Une capacité avérée de travailler de façon autonome tout en vous adhérant aux lignes directrices globales.
- Une maîtrise de la suite Microsoft Office, y compris Word, Outlook, PowerPoint, Teams, OneDrive, SharePoint et Excel, ainsi que les logiciels Adobe.
- Des connaissances de la plateforme ENDVR seraient un atout.
- Une bonne compréhension des stratégies de marketing des réseaux sociaux (p. ex. Facebook, Twitter, RSS, SMS).
- De l’expérience dans l’utilisation d’Adobe InDesign et Photoshop serait un atout.
- De bonnes habiletés interpersonnelles et la confiance pour donner des présentations percutantes.