
(Remote) Associate Project Manager
- Ottawa, ON
- Permanent
- Full-time
- Assist the Project Managers with administrative functions and processes.
- Coordinate with clients to ensure timely communication and delivery of project deliverables.
- Collaborate with the professional services leadership team to implement practices to track and monitor key project success metrics.
- Maintain project documentation.
- Support the Professional Services team by ensuring the smooth execution of project tasks.
- Education in Business Administration, or a related field.
- Experience in project management, or relevant experience.
- Basic understanding of SDLC methodologies, such as Agile and Scrum.
- Proficiency in tracking and managing project tasks and deliverables.
- Proven organizational and communication skills.
- Ability to manage multiple projects, priorities and stakeholders simultaneously.
- Knowledge of project management methodologies and best practices.
- Fluent in French.
- 3 weeks' vacation and 5 personal days
- Comprehensive Medical, Dental, and Vision benefits starting from your first day of employment
- Employee stock ownership and RRSP/401k matching programs
- Lifestyle rewards
- Remote work and more!
- Assister les chefs de projet dans les fonctions et processus administratifs.
- Coordonner avec les clients pour assurer une communication efficace et la livraison ponctuelle des livrables du projet.
- Collaborer avec l’équipe de direction des services professionnels pour mettre en place des pratiques permettant de suivre et de surveiller les indicateurs clés de réussite du projet.
- Maintenir la documentation de projet.
- Soutenir l’équipe des services professionnels en veillant à la bonne exécution des tâches de projet.
- Diplôme en administration des affaires ou dans un domaine connexe.
- Expérience en gestion de projets ou expérience pertinente.
- Compréhension de base des méthodologies SDLC, telles qu’Agile et Scrum.
- Maîtrise du suivi et de la gestion des tâches et livrables de projet.
- Compétences éprouvées en organisation et communication.
- Capacité à gérer simultanément plusieurs projets, priorités et parties prenantes.
- Connaissance des méthodologies et meilleures pratiques en gestion de projets.
- Français courant.
- 3 semaines de vacances et 5 journées personnelles
- Avantages médicaux, dentaires et de vision complets dès le premier jour d’emploi
- Programme d’actionnariat salarié et régimes de contrepartie REER/401k
- Récompenses liées au style de vie
- Télétravail et plus encore
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