
Chef(fe) de Projets Technique /Technical Project Manager
- Montreal, QC
- Permanent
- Full-time
- Planifier, organiser et coordonner les activités associées aux projets;
- Coordonner les ressources matérielles et financières ainsi que le personnel impliqué auprès des différentes équipes internes (création, ingénierie, ventes, production, services corporatifs);
- Assurer le respect des budgets et des échéanciers des projets;
- Effectuer les comptes rendus et assurer le suivi de projets envers les différentes personnes impliquées dans le projet, incluant les clients;
- Assurer une communication proactive et efficace à tous les niveaux du projet;
- Anticiper les problèmes et prendre les mesures nécessaires pour les éviter;
- Veiller au bon fonctionnement du projet et à la mise en place de pratiques efficientes et sécuritaires;
- Se déplacer sur les sites au besoin.
- Effectuer toute autres tâches connexes.
- DEC ou BAC en administration, gestion des opérations, ingénierie ou toute autre formation pertinente;
- Avoir un minimum de 5 années d’expérience en gestion de projets;
- Bilinguisme (français & anglais) parlé et écrit. La maîtrise de l'anglais est requise afin de communiquer avec notre clientèle située à l’international;
- Détenir une voiture et un permis de conduire afin de se rendre ponctuellement à notre bureau de Montréal;
- Détenir une certification PMI (atout);
- Faire preuve de leadership et être capable de rallier les troupes vers un objectif commun;
- Être à l’aise de travailler sur plusieurs mandats simultanément;
- Démontrer de la curiosité, aimer repousser les limites, être organisé et être débrouillard;
- Démontrer une facilité pour le travail au sein d’une équipe multidisciplinaire et dans un environnement en constante évolution;
- Assurance collective (60% du régime de base payé par l’employeur) (médicale, dentaire, vie, invalidité, etc.);
- Participation de Triotech dans votre fond de pension jusqu’à 3% du salaire ;
- 6 journées mobiles par année payée et vacances plus généreuses que les normes du travail ;
- Télémédecine offerte dès l'embauche;
- Activités sociales (party de Noël, BBQ, activités familiales, etc.);
- Possibilités d’avancement et de développement à long terme ;
- Un environnement dynamique où le travail d'équipe est une priorité ;
- Tu peux même apporter ton chien au bureau;
TRIOTECH is a creator of immersive and interactive attractions. We create fun. We take fun to the next level, and our teams are constantly pushing boundaries. We are in full expansion mode and looking for talented players to join our teams. We do things our own way—and we don’t plan on stopping anytime soon. Are you ready?To learn more about us, the many awards we’ve won, our products, and the millions of people who experience Triotech around the world every year,
head over here:We’re looking for a Technical Project Manager!As part of their responsibilities, this person will oversee the development of project specifications, the creation of a project schedule, forecasting the final project cost, and supervising the team responsible for project execution.The Project Manager, who must report on the progress of the project in three key areas—quality, cost, and timelines—will have the following main responsibilities:
- Plan, organize, and coordinate activities associated with projects
- Coordinate material and financial resources, as well as staff across various internal teams (creative, engineering, sales, production, corporate services)
- Ensure projects remain on budget and on schedule
- Report on and follow up with all stakeholders involved in the project, including clients
- Ensure proactive and effective communication at all levels of the project
- Anticipate potential issues and take the necessary steps to prevent them
- Ensure smooth project operations and the implementation of efficient and safe practices
- Travel to project sites as needed
- Perform any other related tasks
- College or university degree in administration, operations management, engineering, or any other relevant field
- Minimum of 5 years of project management experience
- Bilingual (French & English), both spoken and written. Proficiency in English is required in order to communicate with our international clientele
- Own a vehicle and have a valid driver’s license to travel occasionally to our Montreal office
- PMI certification is an asset
- Demonstrated leadership skills and the ability to rally teams around a common goal
- Comfortable handling multiple projects at once
- Curious, driven to push boundaries, organized, and resourceful
- Ability to work within a multidisciplinary team and adapt to a constantly evolving environment
- Group insurance plan (60% of base plan paid by the employer – medical, dental, life, disability, etc.)
- Triotech contributes up to 3% of your salary to your pension plan
- 6 paid personal days per year and vacation that exceeds labor standards
- Telemedicine available from day one
- Social events (Christmas party, BBQs, family activities, etc.)
- Long-term growth and development opportunities
- A dynamic environment where teamwork is a priority
- You can even bring your dog to the office
- Hybrid work model (office and remote work)