Warehouse Team Lead/Chef d'équipe de l'entrepôt

Cardinal Health

  • Dorval, QC
  • Permanent
  • Full-time
  • 1 month ago
Cardinal Health, with over 1300 employees in Canada, is an essential link in the Canadian healthcare supply chain, providing over 70,000 products to healthcare facilities and medical professionals across the country.We are looking for positive and team-oriented individuals to join our Dorval distribution center to support our Outbound and Stockless team. The Team Lead spends half their time on the floor, executing daily operations and acting as a role model to others in terms of consistently reaching high productivity and quality standards. Other important priorities involve working with the Operations Supervisor to ensure the daily coordination and efficient flow of operations on the floor along with training existing and new employees.Join our Operations team to make an impact by receiving and putting away medical products as well as fulfilling orders while servicing clients in the Health Care industry.For more information on what it is like to work for us, please watch this video: .Working hours are Monday to Friday 2:30pm to 11:00pm.The salary rate is $25.28.Your Contributions to the Organization will be:Executing daily operations (pick, pack, ship, receive, etc.) and acting as role model to others in terms of consistently meeting or exceeding productivity and quality standardsEnsuring the daily coordination and efficient flow of operations on the floor, moving resources as requiredAssisting the Supervisor to ensure that the team is working in accordance with company policies and applicable lawsTraining new and existing employees on all work practices and proceduresAssigning and directing the work on the floor, responding to complaints and resolving problemsCoaching employees on how to improve quality and productivity metricsWorking closely with interdepartmental management staffMaintaining an open communication with employees, relaying key messages and participating in team meetingsAssisting in tracking each employee's performance to ensure that all employees are working according to production, quality and attendance standardsEnsuring that employees comply with health and safety rules at all timesThis Job might be for you if:You possess a post-secondary education completed (DEC)You are fluent in English and French (written and oral)You have 3 years of experience in the operations or distribution fieldYou have proven leadership skillsYou enjoy working with computers (JDE, AIMS)You have good interpersonal and communication skillsYou enjoy problem-solving and multi-tasking, adapting to change and reprioritizing on short noticeYou have knowledge of Lean Six Sigma Methodologies / Continuous Improvement (preferred)Employees all benefit from:Full dental and health benefits including life insurance from day 1Pension plan with employer matching after 3 months of employmentIncentive plan participationPaid vacation and sick daysTuition reimbursementCardinal Health is committed to employment equity and encourages applications from women, visible minorities, Indigenous peoples and persons with disabilities.Cardinal Health, avec plus de 1300 employé au Canada, est un lien essentiel dans la chaîne d’approvisionnement du système de santé Canadien, fournissant plus de 70,000 produits aux établissements et professionnels de la santé.Nous recherchons des individus positifs et orientés sur le travail d’équipe pour joindre notre centre de distribution de Dorval afin de supporter l’expédition et notre équipe stockless pour le quart de travail de soir. L’assistant passe la moitié de sa journée sur le plancher, exécutant les opérations quotidiennes et agissant comme rôle modèle face aux autres en termes d’atteinte constante aux hauts standards de productivité et de qualité. D’autres priorités importantes impliquent de travailler avec le superviseur des opérations pour assurer la coordination quotidienne et efficace la fluidité des opérations ainsi que d’entraîner les employés nouveaux et existants.Joignez notre équipe d’opération pour créer un impact en recevant et rangeant des produits médicaux ainsi qu'en exécutant des commandes tout en servant les clients de l'industrie des soins de santé.Cette vidéo (en anglais) donne un aperçu du milieu de travail à Cardinal Health: .Les heures de travail sont le lundi au vendredi 14h30 à 23h00.Le taux horaire est 25.28$Votre contribution à l’organisation:Exécuter les opérations quotidiennes (ramasser, emballer, expédier, etc.) et servir de modèle aux autres en termes de respect ou de dépassement constant des normes de productivité et de qualitéAssurer la coordination quotidienne et le déroulement efficace des opérations sur le terrain, en déplaçant les ressources au besoinAider le superviseur à s'assurer que l'équipe travaille conformément aux politiques de l'entreprise et aux lois applicablesFormer les employés nouveaux et existants sur toutes les pratiques et procédures de travailAssigner et diriger le travail sur le plancher, répondre aux plaintes et résoudre les problèmesCoaching des employés sur la façon d'améliorer les paramètres de qualité et de productivitéTravailler en étroite collaboration avec le personnel de gestion interdépartementalMaintenir une communication ouverte avec les employés, relayer les messages clés et participer aux réunions d'équipeAider au suivi de la performance de chaque employé pour s'assurer que tous les employés travaillent selon les normes de production, de qualité et de présenceVeiller à ce que les employés se conforment en tout temps aux règles de santé et de sécuritéCet emploi pourrais être pour vous si:Vous possédez des études postsecondaires terminées (DEC)Vous êtes bilingue (Anglais et Français à l'oral et à l'écrit)Vous avez 3 ans d'expérience dans le domaine des opérations ou de la distributionVous avez des compétences éprouvées en leadershipVous aimez travailler avec des ordinateurs (JDE, AIMS)Vous avez de bonnes compétences interpersonnelles et de communicationVous aimez résoudre des problèmes et effectuer plusieurs tâches à la fois, vous adapter au changement et redéfinir les priorités à court préavisVous avez une connaissance des méthodologies Lean Six Sigma / amélioration continue (préféré)Les avantages suivants sont offerts à tous nos employés :Couverture complète pour frais médicaux et dentaires et assurance vie dès le premier jourRégime de retraite avec cotisation équivalente de l’employeur au bout de trois mois d’emploiParticipation au programme de rémunération incitativeVacances et congés de maladie rémunérésRemboursement des frais de scolaritéUniforme et chaussures de sécurité payésFormation interne sur les mesures de sécurité, les tâches à exécuter dans l’entrepôt et l’équipementCardinal Health s'engage en faveur de l'équité en matière d'emploi et encourage les candidatures de femmes, de minorités visibles, des Indigènes et de personnes handicapées. Cardinal Health s'engage à accueillir les candidats handicapés tout au long du processus d'embauche. Notre équipe des ressources humaines est responsable de travailler avec les candidats qui demandent des adaptations à n'importe quelle étape du processus d'embauche.Candidates who are back-to-work, people with disabilities, without a college degree, and Veterans are encouraged to apply.Cardinal Health supports an inclusive workplace that values diversity of thought, experience and background. We celebrate the power of our differences to create better solutions for our customers by ensuring employees can be their authentic selves each day. Cardinal Health is an Equal Opportunity/Affirmative Action employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, religion, color, national origin, ancestry, age, physical or mental disability, sex, sexual orientation, gender identity/expression, pregnancy, veteran status, marital status, creed, status with regard to public assistance, genetic status or any other status protected by federal, state or local law.To read and review this privacy notice click

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