
Social Media Coordinator | Coordinateur(trice) des Médias Sociaux (Unseen)
- Montreal, QC
- Permanent
- Full-time
- Schedule the main Unseen content on Facebook, Snapchat, Youtube and Instagram.
- Support curation and publishing of extra platform-specific content, such as short clips, image posts, and status updates.
- Continuously ideate on new curation, packaging, writing, and scheduling strategies with the team.
- Track and analyze your performance metrics to improve your strategies and increase audience engagement.
- Stay informed on platform trends, best practices, and algorithm changes to maintain a competitive edge.
- Collaborate with the Unseen team throughout.
- Monitor the social media pages and flag any issues - or over-performers.
- Community management on all platforms.
- Experience (and success) managing or creating content for social media platforms (especially Facebook, YouTube, Instagram, & Snapchat) - TikTok, Spotify, and other emerging platforms are a plus.
- Experience working in a media company, digital content studio, or any related industry is preferred.
- Curiosity and knowledge around digital content trends & the online space overall
- Genuine interest in the content we're creating.
- Based in Montreal (preferred)
- Flexible schedule (hybrid)
- Allowance for physical fitness (Gym, personal training, nutrition, massotherapy and more!)
- Allowance for Self Development activities ( coaching, therapy, art classes and more!)
- 10 vacation days and working holiday opportunities
- Unlimited sick/personal days
- Access to Dialogue, a virtual clinic for you available on your first day
- Employee stock option opportunities (ESOP)
- Transportation benefits such as shared parking and public transportation (STM) reimbursements
- Cineclub membership
- Winter and summer break
- Publier les vidéos d'Unseen sur Facebook, Snapchat, YouTube et Instagram.
- Soutenir et innover la publication de contenus supplémentaires, spécifiques à chaque plateforme, tels que des clips courts, des images, des mises à jour de statut, etc.
- Proposer continuellement de nouvelles idées pour la sélection, le packaging, et la rédaction du contenu, ainsi que la planification de l'horaire avec l'équipe de distribution.
- Suivre et analyser vos performances afin d'améliorer vos stratégies, et augmenter l'engagement de l'audience.
- Rester informé(e)des tendances des plateformes, des bonnes pratiques et des changements d'algorithme pour maintenir un avantage sur les concurrents.
- Collaborer et faire de l'idéation avec l'équipe Unseen.
- Surveiller les pages sur les réseaux sociaux et signaler tout problème - ou tout contenu qui surperforme!
- Gérer la communauté et les commentaires sur toutes les plateformes.
- Expérience (et succès) dans la gestion ou la création de contenu pour les réseaux sociaux (en particulier Facebook, YouTube, Instagram et Snapchat) - TikTok, Spotify et autres plateformes émergentes sont des extras.
- Expérience dans une entreprise de médias, un studio de contenu digital, ou dans un secteur similaire est préféré.
- Curiosité et connaissance des tendances du contenu, et de l'univers en ligne!
- Intérêt sincère pour le type de contenu que nous produisons!
- Basé(e) à Montréal (préféré)
- Horaire flexible (mode hybride)
- Allocation pour le bien-être physique (abonnement à une salle de sport, entraînement personnel, nutrition, massothérapie et plus encore!)
- Allocation pour des activités de développement personnel (coaching, thérapie, cours d'art et bien d'autres!)
- 15 jours de congés annuels et opportunités de vacances-travail.
- Jours de congé maladie/personnel illimités
- Accès à Dialogue, une clinique virtuelle disponible dès votre premier jour
- Opportunités d'actions pour les employés (ESOP)
- Avantages liés au transport, comme le remboursement de stationnement partagé ou de transport en commun (STM)
- Adhésion au Cinéclub
- Événements d'équipe organisés par Goalcast!
- Congés d'été et de fin d'année