
Bilingual (French) Dedicated Account Manager (Montreal) | Training in Toronto
- Montreal, QC
- Permanent
- Full-time
- Uphold established procedures with our primary customer to ensure compliance and satisfaction.
- Process flight quotation requests, including carrier searches, reservations, and file creation in internal systems.
- Prepare and issue helicopter quotes with attention to detail and timeliness.
- Facilitate invoicing and assist the accounting team with billing inquiries.
- Manage email communication, document filing, covering phone, and maintaining organized data entry for operational efficiency.
- Prepare flight departures, including scheduling time, location, and passenger lists.
- Conduct follow-ups on flights to ensure all details are confirmed and communicated.
- Collaborate effectively with the Account Coordinators to optimize operations.
- Monitor and address any issues that may arise during flight operations.
- Maintain customer relationships to enhance satisfaction and loyalty.
- Analyze emerging situations and adapt strategies to mitigate challenges
- Building your list of potential clients by researching internal and external databases, websites, and social media
- Pro-actively targeting your list through outbound sales calls, emails, and visits (both face-to-face and virtual) and converting them from potential clients into ACS clients
- Ensure you are consistently exceeding both your sales activity and financial targets
- Demonstrate an expert understanding of the aircraft and chartering process
- Managing charter bookings from inquiry to completion
- Flight watching/overseeing flight departures
- Building a wide and effective network of contacts inside and outside the organization
- Respecter les procédures établies avec notre client principal pour assurer la conformité et la satisfaction.
- Traiter les demandes de devis de vol, y compris les recherches de transporteurs, les réservations et la création de fichiers dans les systèmes internes.
- Préparer et émettre des devis d'hélicoptères avec une attention particulière aux détails et aux délais.
- Faciliter la facturation et aider l'équipe comptable dans les demandes de facturation.
- Gérer la communication par courrier électronique, le classement des documents, la couverture téléphonique et le maintien d'une saisie de données organisée pour une efficacité opérationnelle.
- Préparer les départs de vol, y compris la planification de l'heure, du lieu et des listes de passagers.
- Effectuer des suivis sur les vols pour s'assurer que tous les détails sont confirmés et communiqués.
- Collaborer efficacement avec les coordonnateurs de compte pour optimiser les opérations.
- Surveiller et résoudre tout problème pouvant survenir pendant les opérations de vol.
- Entretenir les relations avec les clients pour améliorer la satisfaction et la fidélité.
- Analyser les situations émergentes et adapter les stratégies pour atténuer les défis
- Créer votre liste de clients potentiels en recherchant des bases de données internes et externes, des sites Web et des médias sociaux
- Cibler proactivement votre liste par le biais d'appels de vente sortants, de courriels et de visites (en face à face et virtuelles) et les convertir de clients potentiels en clients ACS
- Assurez-vous de dépasser systématiquement vos objectifs d'activité commerciale et financiers
- Démontrer une compréhension approfondie de l'avion et du processus d'affrètement
- Gérer les réservations d'affrètement de la demande à la finalisation
- Surveillance des vols/supervision des départs de vols
- Créer un réseau large et efficace de contacts à l'intérieur et à l'extérieur de l'organisation
- Outstanding written and verbal communication skills
- Excellent phone etiquette and customer service abilities.
- Strong multi-tasking abilities and quick decision-making skills, with a knack for prioritizing and managing time effectively.
- High attention to detail and the ability to work independently.
- Proven experience in account management or a related customer-facing role.
- Familiarity with the airline industry or experience in chartering is a plus.
- Proficient in Microsoft Office Suite, with strong capabilities in Excel and Word.
- A confident and resilient individual.
- Open to travel
- Bilingual in French and English
- Excellentes compétences en communication écrite et verbale
- Excellentes compétences en matière d'étiquette téléphonique et de service client.
- Fortes capacités multitâches et compétences de prise de décision rapide, avec un talent pour prioriser et gérer efficacement le temps.
- Grande attention aux détails et capacité à travailler de manière autonome.
- Expérience avérée en gestion de compte ou dans un rôle connexe en contact avec la clientèle.
- Une connaissance du secteur aérien ou une expérience en affrètement est un plus.
- Maîtrise de la suite Microsoft Office, avec de solides capacités en Excel et Word.
- Une personne confiante et résiliente.
- Ouvert aux voyages
- Bilingue en français et en anglais
- Award-winning professional training and one-on-one mentoring for 18 months
- Training based in our London HQ for 4 weeks
- Training and travel expenses are covered by the company
- After 12 months, training will be based in Toronto office for about 6 months.
- Dynamic and fast-growing company
- Balance between independent and team-oriented work
- A welcoming, enjoyable, and interactive environment - seasonal events and team night outings
- Flexible start and end time hours
- Future work from home opportunities; 1x day a week
- $70K CAD base salary + 10% uncapped commission
- 9 levels of career growth opportunities! From Account Manager to Sales Consultant to Director
- Job stability and leadership support of development
- Affordable health, dental, and vision insurance plans
- Retirement savings plan with generous employer match!
- Life insurance
- Paid maternity/paternity leave
- 22 days in annual leave
- Paid sick time
- Paid public holidays
- Additional paid leave for your birthday, wedding, moving house, holiday shopping and more