
Analyste, Information financière et consolidation - Analyst, Financial Information and Consolidation
- Montreal, QC
- Contract
- Full-time
- Consolider l’information financière mensuellement.
- Fournir l’information financière pour la préparation des états financiers trimestriels et le rapport de gestion externe trimestriel.
- Participer à la préparation du bilan, l’état des résultats et l’état des flux de trésorerie trimestriel et annuel.
- Préparer et réviser certaines notes aux états financiers trimestriels et annuel.
- Analyser les postes de bilan, des résultats et du flux de trésorerie.
- Préparer des analyses de gestions ad-hoc pour la haute-direction.
- Participer aux transactions complexes de nos diverses entités.
- S’assurer que les processus respectent les politiques et procédure d’entreprise.
- Identifier et diriger des projets d’amélioration continue du processus de clôture du mois.
- l’opportunité de travailler sur des projets variés et d’envergure autant à l’interne qu’à l’externe, au Canada et dans le monde entier;
- un milieu de vie stimulant où l’équilibre vie personnelle et vie professionnelle est important;
- l’accès à une offre de formations diversifiées axées sur le développement et les intérêts de chacun;
- un salaire concurrentiel, des avantages sociaux flexibles, un régime d’actionnariat et un régime de retraite à cotisations déterminées;
- un environnement de travail axé sur la santé et sécurité.
- Titre comptable (CPA).
- 2-4 ans d’expérience en comptabilité / vérification.
- Expérience en consolidation et en divulgation de l’information financière un atout.
- Bonne connaissance des logiciels de la suite MS-Office (excel, word et power-point).
- Habile dans la gestion du temps, la priorisation et le respect des échéanciers.
- Orienté vers les résultats, capacité à travailler sous pression et dans des délais serrés.
- Fortes habiletés interpersonnelles/leadership et habiletés pour interagir et influencer des employés de tous les niveaux.
- Bonne capacité de synthèse et de communication.
- Esprit d’équipe, autonome, fiable.
- Bilinguisme français/anglais (écrit et à l’oral).
- Puisque AtkinsRéalis est une entreprise internationale et qu’elle a des bureaux partout à travers le monde où des milliers d’employés s’y situent, et que sa clientèle est internationale et nationale, nous devons être en mesure de fournir des services en français et en anglais. Par conséquent, une bonne connaissance des deux langues est requise en raison de la nature des services professionnels que vous fournirez.
- You will work with highly qualified professionals for a public company with a global presence.
- You will maintain close relationships with various corporate teams, including Accounting Standards, Treasury, Corporate Tax, Legal and Financial Planning and Analysis and management controls and with operational teams in our various business sectors.
- You will collaborate with the various international controllers to support them during the closing of our financial periods.
- You will take an active part in the transformation process and continuous improvement involving our team.
- Perform the consolidation exercise of financial information on a monthly basis.
- Provide financial information needed for the preparation of the quarterly financial statements and MD&A.
- Participate in the preparation of the balance sheet, the income and cash flow statements on a quarterly basis.
- Prepare and review certain notes to the quarterly and annual financial statements.
- Analyze balance sheet, income statement and cash flow items.
- Prepare ad-hoc analyses for upper management.
- Participate in the complex transactions of our various entities.
- Ensure that processes follow corporate policies and procedure.
- Identify and lead continuous improvements projects around the month-end close process.
- The opportunity to work on diverse and large-scale projects, both domestically and internationally.
- A stimulating work environment where work-life balance is valued.
- Access to a wide range of training opportunities focused on individual development and interests.
- Competitive salary, flexible benefits, share ownership plan, and defined contribution pension plan.
- A work environment that prioritizes health and safety.
- Professional accounting designation (CPA).
- 2-4 years of experience in accounting/auditing.
- Experience in consolidation and disclosure of financial information an asset.
- Good knowledge of MS Office Suite (Excel, Word and PowerPoint).
- Skilled in time management, prioritization and meeting deadlines.
- Results-oriented, able to deal with potentially difficult situations and time constraints.
- Strong interpersonal and leadership skills and the ability to interact and influence effectively with people at all levels.
- Team player, autonomous, conscientious and reliable.
- Bilingual in French/English (spoken and written).
- Good summary and communication skills.
- Since AtkinsRéalis is an international organization that has offices all around the world where thousands of employees are located, and its clientele is international and national, we must be able to provide services in French and in English. Therefore, a good knowledge of both languages is required because of the nature of our professional services you will provide.