STAGIAIRE D'ÉTÉ EN GESTION IMMOBILIÈRE ET MARKETING / PROPERTY MANAGEMENT MARKETING SUMMER INTERN

Jones Lang LaSalle

  • Montreal, QC
  • Training
  • Full-time
  • 24 days ago
JLL supports the Whole You, personally and professionally.Our people at JLL are shaping the future of real estate for a better world by combining world class services, advisory and technology to our clients. We are committed to hiring the best, most talented people in our industry; and we support them through professional growth, flexibility, and personalized benefits to manage life in and outside of work. Whether you’ve got deep experience in commercial real estate, skilled trades, and technology, or you’re looking to apply your relevant experience to a new industry, we empower you to shape a brighter way forward so you can thrive professionally and personally.STAGE D’ÉTÉ JLLProfitez de l’occasion pour commencer votre carrière tôt dans le domaine de l’immobilier commercial! Prenez le temps d’apprendre ce que c’est que de travailler dans un environnement où l’esprit d’entreprise et l’esprit d’équipe règnent.Les stagiaires sont un élément important de ce qui fait de JLL un endroit où il fait bon travailler. Dans le cadre de notre programme, les stagiaires font partie intégrante de notre équipe qui travaille en collaboration avec des analystes immobiliers, des professionnels de la transaction et d’autres entreprises associées. Vous acquerrez des connaissances précieuses du secteur de l’immobilier commercial tout en étant exposé(e) à de multiples secteurs d’activité au cours de votre stage.EN TANT QUE STAGIAIRE D’ÉTÉ EN GESTION IMMOBILIÈRE CHEZ JLL, VOUS ALLEZ :Soutenir le directeur du marketing dans ses activités quotidiennes de mise en œuvre du programme marketing et des fonctions marketing pour le Centre Eaton de Montréal et la Place Montréal Trust. Le(La) titulaire du poste apprendra également la dynamique de l’exécution d’un régime de marketing annuel ciblé et rentable pour le centre, qui utilise les fonds de marketing pour accroître l’achalandage des centres, augmenter les ventes des locataires et accroître la part de marché dans un secteur donné.
  • en acquérant des connaissances sur la façon d’régime des stratégies de marketing pertinentes à l’échelle locale et de les appliquer à l’immeuble, ainsi qu’une connaissance d’un budget qui fait appel à l’analyse et à la recherche actuelle pour établir des objectifs, formuler des stratégies et des tactiques qui sont liées au régime d’entreprise stratégique de l’immeuble
  • apprendre à coordonner les événements, les programmes, les projets, les promotions et les partenariats de marketing, de la planification à l’évaluation des résultats
  • Comprendre les campagnes médiatiques et la bonne exécution du programme d’achats médias
  • Acquérir une meilleure compréhension de la communication numérique en travaillant à la création de contenu pour les réseaux sociaux du Centre Eaton de Montréal et de Place Montréal Trust, en mettant à jour et en révisant le site Web du Centre et en travaillant avec le Service à la clientèle pour s’assurer que toutes les demandes des clients sur les plateformes numériques sont traitées conformément aux lignes directrices établies
  • le soutien administratif, y compris la préparation de notes à l’intention des détaillants les informant d’événements, de nouveaux magasins, de mises à jour de la direction, etc.;
  • Aider à la production et à l’installation de création pour les campagnes, les événements et les promotions dans les centres commerciaux, y compris la mise à jour des annuaires numériques
  • Contribuer à l’exécution du programme de tourisme et d’autres détaillants
  • Participation au comité sur l’écologie dans les centres
  • Comprendre l’importance de la recherche sur les consommateurs en utilisant la recherche actuelle sur le marché pour améliorer le programme de marketing et le positionnement du centre commercial
  • participer aux réunions hebdomadaires d’équipe, aux rencontres de stage et aux rencontres avec le mentor ou le mentoré
  • Terminer la présentation de fin d’année sur le stage en vue d’un concours de plaidoirie
  • les autres tâches et responsabilités liées aux biens qui lui sont assignées
COMPÉTENCES ET EXPÉRIENCE SOUHAITÉES :
  • Actuellement inscrit(e) à un programme universitaire en commerce, en économie, en administration des affaires, en économie urbaine, en planification urbaine, en marketing, en géographie urbaine ou dans un programme connexe
  • une maîtrise de MS Windows, MS Office, comprenant MS Word, Excel, Outlook, PowerPoint et Teams; Adobe Standard
  • Les candidats doivent avoir la capacité de superviser la mise en œuvre de divers programmes avec un minimum de supervision
  • Doit être très motivé, être un coéquipier qui peut contribuer activement aux objectifs globaux du centre
  • doit être disponible pour travailler occasionnellement les fins de semaine et/ou les soirées pour les événements de marketing du centre
  • de bonnes habiletés en communication verbale et écrite, en français et en anglais
  • Comportement professionnel mais agréable
  • être motivés et proactifs
  • excellentes compétences en gestion du temps et en organisation
  • capacité de bien travailler de façon autonome et de collaborer avec les autres
  • Une expérience dans le secteur de l’immobilier commercial est un actif
JLL SUMMER INTERNSHIPTake the opportunity to start your career early in the commercial real estate field! Spend time learning what it’s like to work in the fast-paced, entrepreneurial, team-oriented environment at JLL.Interns are an important part of what makes JLL a great place to work. Within our program, interns are an integral part of our team working alongside real estate analysts, transaction professionals and other associates. You will gain valuable insight into the commercial real estate industry while being exposed to multiple lines of business over the course of your internship.AS A PROPERTY MANAGEMENT MARKETING SUMMER INTERN AT JLL YOU WILL:Support the Marketing Manager with day-to-day activities implementing the Marketing Program and Marketing functions for Centre Eaton de Montréal and Place Montreal Trust. This position will also learn the dynamics of executing a targeted, cost-efficient annual Marketing plan for the centre, which utilizes Marketing Funds to increase centre traffic, increase tenants’ sales and increase market share within a specified trade area.
  • Obtaining the knowledge of how to plan locally relevant marketing strategies and applying them at the property, as well as knowledge of a budget that utilizes analysis and current research to set objectives, formulate strategies and tactics that link back to the property's Strategic Business plan
  • Learning to coordinate events, programs, projects, promotions, and marketing partnerships, from planning to outcome evaluation
  • Understanding media campaigns and the proper execution of the program of media purchases
  • Gain a better understanding of digital communication by working on content creation for Centre Eaton de Montreal and Place Montreal Trust’s social media channel’s, updating and reviewing the Centre’s website and working with Customer Service to ensure that all customer queries made on digital platforms are answered according to established guidelines
  • Clerical support, including preparing memos to retailers advising of events, new stores, management updates, etc.
  • Assisting in the production and installation of creative for in-mall campaigns, events and promotions including the updating of digital directories
  • Assisting in the execution of the tourism and other retailer’s program
  • Participating in the in-mall green committee
  • Understanding the importance of consumer research by utilizing current market research to improve the Marketing program and positioning of the shopping centre
  • Participate in weekly team meetings, intern meetings and mentor/mentee meetings
  • Complete end of the year internship pitch presentation to panel​
  • Other property-related duties and responsibilities as assigned
DESIRED SKILLS & EXPERIENCE:
  • Currently enrolled in university program in Commerce, Economics, Business Administration, Urban Economics, Urban Planning, Marketing, Urban Geography, or related programs
  • Demonstrated proficiency with software packages including but not limited to MS Windows; MS Office, including MS Word, Excel, Outlook, PowerPoint and Teams; Adobe Standard
  • Applicants must have the ability oversee the implementation of various programs with minimal supervision
  • Must be highly motivated, a team player who can actively contribute to the centre's overall objectives
  • Must be available to occasionally work on weekends and/or evenings for centre Marketing events
  • Good verbal and written communication skills in French and English
  • Professional yet personable demeanor
  • Must be self-motivated and proactive
  • Excellent time management and organizational skills
  • Must be able to work well independently with an ability to work collaboratively with others
  • Experience in the commercial real estate sector is an asset
Location:On-site –Montreal, QCIf this job description resonates with you, we encourage you to apply, even if you don’t meet all the requirements. We’re interested in getting to know you and what you bring to the table!JLL Privacy NoticeJones Lang LaSalle (JLL), together with its subsidiaries and affiliates, is a leading global provider of real estate and investment management services. We take our responsibility to protect the personal information provided to us seriously. Generally the personal information we collect from you are for the purposes of processing in connection with JLL’s recruitment process. We endeavour to keep your personal information secure with appropriate level of security and keep for as long as we need it for legitimate business or legal reasons. We will then delete it safely and securely.For more information about how JLL processes your personal data, please view our .For additional details please see our career site pages for each country.For candidates in the United States, please see a full copy of our Equal Employment Opportunity and Affirmative Action policy .Jones Lang LaSalle (“JLL”) is an Equal Opportunity Employer and is committed to working with and providing reasonable accommodations to individuals with disabilities. If you need a reasonable accommodation because of a disability for any part of the employment process – including the online application and/or overall selection process – you may contact us at . This email is only to request an accommodation. Please direct any other general recruiting inquiries to our page
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