
Project Administrator/Administrateur de projet
- La Prairie, QC
- Permanent
- Full-time
- Provide comprehensive project support, including file management, meeting documentation, and coordination of contracts and purchase orders.
- Maintain and organize internal systems, such as databases, employee schedules, and transportation documentation (BOLs).
- Assist with financial processes, including invoicing and expense submissions, ensuring accuracy and timely completion.
- Provide general administrative support, including photocopying, filing, mailings, and data entry.
- Coordinate travel arrangements and assist with timekeeping duties as needed.
- Support Project Coordinators with various tasks and provide backup assistance across operations.
- Ensure quality/ safety standards/installations and projects meet both client and internal stakeholder requirements.
- Other duties as assigned
- Post secondary education with 2-6 years of experience in a similar role in the construction industry or equipment rental industry.
- Fluent in English and French is required to effectively communicate with our team based in Montreal and Ottawa
- Good understanding of accounting and construction principles, with the ability to handle confidential information.
- Strong organizational and multitasking abilities in a deadline-driven environment.
- Proficient in MS Office and excellent interpersonal skills.
- Self-motivated and client-focused, able to work independently and collaboratively.
- Ongoing support, learning, and development opportunities to build your career.
- Competitive pay and benefits package.
- Diverse, inclusive, and supportive working culture.
- Fournir un soutien complet en matière de projets, y compris la direction des dossiers, la documentation des réunions et la coordination des contrats et des bons de commande.
- Tenir à jour et organiser les systèmes internes, comme les bases de données, les horaires des employés et la documentation de transport (connaissements).
- Aider aux processus financiers, y compris la facturation et la soumission des dépenses, en assurant l'exactitude et l'achèvement en temps opportun.
- Fournir un soutien administratif général, y compris la photocopie, le classement, les envois postaux et la saisie de données.
- Coordonner les déplacements et aider aux tâches de chronométrage au besoin.
- Appuyer les coordonnateurs de projet dans diverses tâches et fournir une assistance de secours dans l'ensemble activités.
- S'assurer que la qualité, normes de sécurité, les installations et les projets répondent aux exigences des clients et des parties prenantes internes.
- Autres tâches assignées
- Formation postsecondaire avec 2 à 6 ans d'expérience dans un rôle similaire dans l'industrie de la construction ou de la location d'équipement.
- La maîtrise de l'anglais et du français est requise pour communiquer efficacement avec notre équipe basée à Montréal et à Ottawa.
- Bonne compréhension des principes comptables et de construction, avec la capacité de traiter les informations confidentielles.
- Solides capacités d'organisation et d'exécution de tâches multiples dans un milieu axé sur les échéances.
- Maîtrise de la suite Microsoft Office et excellentes aptitudes interpersonnelles.
- Motivé et axé sur le client, capable de travailler de façon autonome et en collaboration.
- Un soutien continu, des occasions d'apprentissage et de perfectionnement pour bâtir votre carrière.
- Rémunération et avantages sociaux concurrentiels.
- Culture de travail diversifiée, inclusive et solidaire.