Pediatrics Billing Clerk, Department of Pediatrics (DPA) - Permanent Full-Time
Children's Hospital of Eastern Ontario
- Ottawa, ON
- Permanent
- Full-time
- Processes physician billings (inpatient and outpatient) for a variety of the divisions and specialties
- Prepares and organizes uninsured billings for assigned clinics
- Reviews and corrects error reports and remittance advice inquiries, including resubmitting claims
- Completes RSMO, Conseil and Out of Province claim forms
- Reconciliation of provincial health payments including Régie de l’assurance-maladie du Québec (RAMQ)
- Organize excel data sheets
- Maintains up to date filing (on shared network and hard copies on site)
- Occasional need to contact and discuss billing accounts with patient families and the need to return communication with parent’s
- Other Duties as assigned
- Police Record Check (PRC) (Essential)
- Post-Secondary Diploma, preferably in the office administration field (Essential)
- Strong oral and written communication skills (Essential)
- Proficiency with Microsoft office software programs; (Essential)
- Ability to prioritize and strong time management skills (Essential)
- Experience with Databases and online portals (Essential)
- Superior organizational skills (Essential)
- Sound judgement, the ability to prioritize and adjust as required (Essential)
- Ability to multi-task and complete tasks in a timely fashion; (Essential)
- Ability to work independently and in a team environment (Essential)
- Bilingualism (French/English) (Preferred)
- Knowledge of the Ontario Schedule of Benefits for Providers (preferred)
- Knowledge of Medical Terminology (preferred)
- Traiter les factures de médecin (patients hospitalisés et externes) pour diverses divisions et spécialités.
- Préparer et organiser les factures de soins non assurés pour les cliniques assignées.
- Examiner et corriger les erreurs dans les rapports et les demandes d’avis de règlement, et présenter de nouveau des demandes.
- Remplir les formulaires du RSMO, du Conseil et de demande en cas de traitement à l’extérieur de la province
- Procéder au rapprochement des paiements provinciaux en santé, y compris de la Régie de l’assurance-maladie du Québec (RAMQ).
- Organiser des feuilles de données Excel.
- Tenir le classement à jour (réseau partagé et copies papier sur place).
- À l’occasion, communiquer avec des familles de patient et discuter des comptes de facturation et rappeler les parents qui ont téléphoné.
- Exercer d’autres fonctions, selon les besoins.
- Vérification du casier judiciaire (essentiel)
- Diplôme d’études postsecondaires, de préférence dans le domaine de l’administration de bureau (Essentiel)
- Excellente capacité de communiquer efficacement de vive voix et par écrit (Essentiel)
- Maîtrise des logiciels Microsoft Office (Essentiel)
- Capacité d’établir des priorités et solide capacité de gestion de temps (Essentiel)
- Expérience des bases de données et des portails en ligne (Essentiel)
- Habiletés d’organisation supérieures (Essentiel)
- Jugement sain et capacité d’établir des priorités et de s’adapter, le cas échéant (Essentiel)
- Capacité d’accomplir plusieurs tâches en même temps et de les achever à temps (Essentiel)
- Capacité de travailler tant de façon autonome qu’avec une équipe (Essentiel)
- Bilinguisme (français et anglais) (Souhaitable)
- Connaissance de la Liste des prestations de l’Ontario destinée aux fournisseurs (Souhaitable)
- Connaissance de la terminologie médicale (Souhaitable)