
Chef de produit - Remorques utilitaires / Corporate Product Manager – Utility Trailers
- Laval, QC
- Permanent
- Full-time
- Travailler avec l'équipe de vente pour développer la connaissance et la compréhension du marché des remorques utilitaires (segments de clientèle, profils des produits concurrents, applications et occasions sur les chantiers).
- Assister les gestionnaires de territoire lors des appels de vente, en évaluant l'équipement actuel et futur du client et la portée du transport de matériaux et en faisant correspondre ces besoins à la remorque appropriée pour la bonne application.
- Maintenir un haut niveau de confiance auprès de tous les clients en faisant preuve d'expertise, de sens de l'urgence et de fiabilité.
- Fournir une analyse concurrentielle pour tous les types de remorques utilitaires en se concentrant sur les caractéristiques, les avantages et les applications, afin de créer des outils de vente puissants qui peuvent être utilisés par les équipes de vente pour augmenter le chiffre d'affaires et la part de marché.
- Soutenir les équipes de vente lors des démonstrations de produits en les aidant à utiliser correctement les remorques, afin de garantir une performance sûre et optimale des remorques, l'objectif final étant de convertir la démonstration en une vente, à chaque fois.
- Fournir et suivre la formation de tous les gestionnaires de territoire, nouveaux et actuels, selon les besoins, y compris :
- Caractéristiques, avantages et formation à l'application correcte de la charge à la remorque
- Formation pratique à l'utilisation des produits
- Assurer la liaison entre l'équipe de vente et notre équipe de fabrication en ce qui concerne les applications des produits, les lancements de nouveaux produits et les programmes de formation aux produits de vente :
- En interagissant avec leurs équipes de développement d'applications de produits.
- Visites en personne de nos installations de fabrication.
- En participant aux réunions du groupe d’opinions des concessionnaires et des clients.
- Travailler en étroite collaboration avec les autres membres de l'équipe de direction de la division Produits pour chantiers et de la région (directeurs, vice-présidents et autres GPE) :
- Fournir un retour d'information sur :
- Les informations sur les produits concurrents (caractéristiques, avantages et applications professionnelles des modèles actuels et nouveaux, qualité des produits et commentaires des clients)
- L'efficacité de l'équipe de vente en ce qui concerne la connaissance des produits, les démonstrations aux clients et la proposition globale de produits
- Les tendances en matière d'application des produits
- Les tendances d'achat de l'industrie
- Contribuer au déploiement de toute nouvelle initiative de la succursale, division, région, entreprise, pour votre ZDR (zone de responsabilité).
- Participer aux initiatives de marketing en fournissant un retour d'information sur les caractéristiques, avantages, applications professionnelles de nos produits et en contribuant au lancement de nouvelles campagnes.
- Work with the sales team in building knowledge and understanding of the UTR market (customer segments, competitive product profiles, jobsite applications/opportunities).
- Assist Territory Managers on sales calls, by evaluating the customer’s current & future equipment/material hauling scope and matching those needs to the proper trailer for the right application.
- Maintain a high level of confidence amongst all customers, by demonstrating expertise, sense of urgency and reliability.
- Provide competitive analysis for all UTR types, focusing on features, benefits, and applications, to create powerful sales tools that can be used by the Sales Teams to increase revenue and market share.
- Product demonstration support for sales teams by assisting with proper trailer usage, to ensure a safe and optimal trailer performance, with the end goal of converting the demonstration into a sale, every time.
- Provide and monitor training for all new and existing territory managers as required, including:
- Features, benefits and proper Load-to-Trailer application training
- Hands-on product utilization training
- Be the liaison between the sales team and our manufacturing team, as it pertains to product applications, new product launches, and sales product training programs by:
- Interacting with their product application development teams.
- In-person visits to our manufacturing facilities.
- Participation in both Dealer and Customer Advocacy Group meetings.
- Work closely with the other Worksite Product Division and Region management team members (Directors, VP’s and other CPM’s):
- Provide feedback on:
- Competitive product intelligence (features/benefits and job-applications on current and new models, product quality and customer feedback)
- Sales team effectiveness on product knowledge, customer demonstrations and overall product proposition delivery
- Product application trends
- Industry buying trends
- Help rollout any new branch/division/region/company initiatives, for your AOR (Area of Responsibility)
- Assist with Marketing initiatives by providing feedback on our product features/benefits/job-applications, and by helping with new campaign rollouts.
- Comfortable with towing equipment on trailers (including loading/unloading and securing)
- Enthusiastic, energetic, and goal driven.
- Excellent verbal and written communications.
- Strong planning, organizational, and time management skills.
- Comfortable with leading group presentations and product training (both in a classroom format and on a jobsite).
- Must be fluent in both English and French
- Experience with Utility Trailers (either selling, and/or owner/operator experience)
- Must have a minimum of 3-5 years’ prior experience in a related field.
- Must be familiar with the construction jobsite environment, having spent some time working in or servicing them.
- Must be proficient with Microsoft Office
- Must be able to travel throughout the assigned area of responsibility (AOR).
- Must possess and maintain a valid driver’s license (a recent driver’s abstract will be required).
- Must possess proper driver’s license to tow equipment (varies by province).
- Must possess and maintain a valid passport and be available to travel internationally.
- Comfortable with towing equipment on trailers (including loading/unloading and securing)
- Enthusiastic, energetic, and goal driven.
- Excellent verbal and written communications.
- Strong planning, organizational, and time management skills.
- Comfortable with leading group presentations and product training (both in a classroom format and on a jobsite).
- Must be fluent in both English and French
- Experience with Utility Trailers (either selling, and/or owner/operator experience)
- Must have a minimum of 3-5 years’ prior experience in a related field.
- Must be familiar with the construction jobsite environment, having spent some time working in or servicing them.
- Must be proficient with Microsoft Office
- Must be able to travel throughout the assigned area of responsibility (AOR).
- Must possess and maintain a valid driver’s license (a recent driver’s abstract will be required).
- Must possess proper driver’s license to tow equipment (varies by province).
- Must possess and maintain a valid passport and be available to travel internationally.