
Implementation Specialist – Retail Solutions
- Edmonton, AB
- Permanent
- Full-time
- Understand the client’s operational processes and business context.
- Participate in preparatory meetings with various internal teams.
- Gather business requirements using our internal tools and questionnaires.
- Prepare training materials and a clear implementation schedule.
- Plan and coordinate meetings and training sessions with the client.
- Support the migration of information into our system (without programming).
- Adjust system configuration based on defined operational needs.
- Train store super-users, both on customer site and remotely.
- Provide active support during the go-live phase.
- Monitor project progress and follow up regularly with clients.
- Prepare and assist the client during the testing phase.
- Collaborate with internal teams to ensure a successful implementation.
- Ability to manage multiple client projects simultaneously.
- Knowledge of retail operations (hardware, building materials, lumber).
- Accounting knowledge
- Excellent communication skills in English. French will be an asser but not a requirement
- Strong organizational skills, with the ability to prioritize and manage stress.
- Team-oriented, positive, and solution-focused mindset.
- Flexibility to work with clients in different time zones remotely and on customer site traveling across canada
- Remote work.
- 3 weeks of paid vacation in the first year, 4 weeks after 3 years, 5 weeks after 7 years.
- 5 personal days per year.
- 100% employer-paid group insurance from day one.
- Active lifestyle program (annual allowance).
- Employee Assistance Program.
- Group RRSP with employer contributions.
- Birthday gift.
- Career development opportunities.
- Comprendre les processus opérationnels et le contexte commercial du client.
- Participer aux réunions préparatoires avec diverses équipes internes.
- Recueillir les exigences métier à l’aide de nos outils et questionnaires internes.
- Préparer le matériel de formation et un calendrier d’implémentation clair.
- Planifier et coordonner les réunions et les sessions de formation avec le client.
- Soutenir la migration des informations dans notre système (sans programmation).
- Ajuster la configuration du système en fonction des besoins opérationnels définis.
- Former les super-utilisateurs en magasin, sur site client et à distance.
- Fournir un support actif lors de la phase de mise en service.
- Suivre l’avancement du projet et assurer un suivi régulier auprès des clients.
- Préparer et accompagner le client pendant la phase de test.Collaborer avec les équipes internes pour garantir une implémentation réussie.
- Capacité à gérer plusieurs projets clients simultanément.
- Connaissance des opérations de vente au détail (quincaillerie, matériaux de construction, bois).
- Connaissances en comptabilité.
- Excellentes compétences en communication en anglais. Le français est un atout mais n’est pas obligatoire.
- Solides compétences organisationnelles, avec capacité à prioriser et gérer le stress.
- Esprit d’équipe, attitude positive et orientée solutions.
- Flexibilité pour travailler avec des clients dans différents fuseaux horaires, à distance et sur site, avec déplacements à travers le Canada.
- Télétravail.
- 3 semaines de vacances payées la première année, 4 semaines après 3 ans, 5 semaines après 7 ans.
- 5 jours personnels par an.
- Assurance collective entièrement payée par l’employeur dès le premier jour.
- Programme de mode de vie actif (allocation annuelle).
- Programme d’aide aux employés.
- REER collectif avec contributions de l’employeur.
- Cadeau d’anniversaire.
- Opportunités de développement de carrière.
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