Director of Internal Communication | Directeur·trice des Communications Internes
Behaviour Interactive
- Montreal, QC
- Permanent
- Full-time
- Develop and proactively plan effective internal communication plans based on organizational challenges and business needs, ensuring their implementation
- Collaborate on various projects with significant impact on employee mobilization and engagement.
- Develop and implement employee recognition strategy in collaboration with internal teams
- Develop and contribute to the implementation of the company's social responsibility strategy
- Stay updated with best practices in internal communications and employer branding, and remain informed about industry news.
- Implement effective measurement tools to evaluate the performance of internal communication strategies
- Provide technical leadership for tasks within the internal communications team
- University degree in communication studies, public relations, marketing or in a related field
- Previous experience in a similar position
- Recognized skills in developing innovative internal communication strategies that deliver tangible business benefits
- Thorough understanding of communication policies, practices, and strategic principles
- Strategic vision, political awareness, results-driven approach, and a particular emphasis on customer satisfaction
- Inspirational leadership and ability to collaborate with a wide range of stakeholders
- À partir des enjeux organisationnels et des besoins d'affaires, élaborer et planifier de façon proactive, des plans de communication internes efficaces et en assurer la mise en œuvre
- Collaborer à divers projets ayant un impact important sur la mobilisation et l'engagement des employés
- Élaborer et assurer la mise en œuvre de la stratégie de reconnaissance employés en collaboration avec les équipes internes
- Élaborer la stratégie de responsabilité sociale et contribuer à sa mise en œuvre au sein de l'entreprise
- Effectuer une veille constante de ce qui se fait de mieux en matière de communications internes et de marque employeur et être à l'affut de l'actualité
- Mettre en place des outils de mesure efficaces pour évaluer la performance des stratégies de communications internes
- Assurer le leadership technique des tâches des membres de l'équipe des communications internes
- Diplôme universitaire en communication, relations publiques, marketing ou autre domaine connexe
- 7 ans d'expérience dans un rôle similaire
- Compétences reconnues dans le développement de stratégies de communications internes innovantes procurant des bénéfices d'affaires concrets
- Excellente compréhension des politiques, pratiques et principes stratégiques en matière de communication
- Vision stratégique et sens politique, approche axée sur les résultats et un accent particulier mis sur la satisfaction de la clientèle
- Excellente habilité de rédaction en français et en anglais et capacité de produire des contenus stratégiques de haut niveau