
Junior SRE [#4841]
- Montreal, QC
- Permanent
- Full-time
- Participate to the definition of procedures to ensure service performance
- Participate to the study and analysis of electronic payment platform requirements
- Participate to the analysis of operating constraints
- Participate to the industrialization of production and implementation of the business resumption plan
- Participate to the definition and implementation of procedures
- Participate to the drafting of qualification and patch testing procedures
- Participate to customer support in order to meet availability and reliability commitments
- Participate to the handling and processing of requests and incidents
- Participate to the definition of production release requirements
- Participate to managing relations between customers and editors/service providers
- Participate to the production of activity reports
- Participate to drawing up maintenance action plans
- Participate to the definition of service tasks: alarms, scheduling, backups and planning of processing (Batch)
- Participate to user support in order to guarantee the processing of reported anomalies
- Participate to technical support for users (2nd and 3rd levels)
- Participate to the timely response to operating incidents (e.g. analysis, diagnosis and resolution)
- Participate to the anticipation of user needs and system evolutions
- Participate to technical documentation
- Participate to the follow-up of operating incidents, by analyzing causes and taking associated corrective measures.
- DEC/BAC in IT or equivalent
- 0-3 years' experience in a similar role
- Familiarity with the electronic payment industry (an important asset)
- Unix server
- Databases (e.g. Oracle, PostgreSQL...)
- Batch and Shell scripting
- File transfer station (CFT, SFTP...)
- International network platforms (e.g. Edit Package Visa, Master Com...)
- Scheduling tools (e.g. AUTOMIC, $UNIVERS...)
- Network architectures and security
- Supervision platform
- Databases
- Writing technical specifications
- Customer orientation
- Compliance with commitments
- Taking the initiative
- Problem anticipation
- Reporting & Monitoring
- Sense of initiative, flexibility
- Team player
- Ability to provide support and assistance
- Participer à la définition des procédures dans le but d'assurer la performance des services
- Participer à l’étude et l’analyse des besoins en matière de plateforme d'exploitation monétique
- Participer à l’analyse des contraintes d’exploitabilité
- Participer à l’industrialisation de la production et la mise en œuvre du plan de reprise des activités
- Participer à la définition et la réalisation des procédures
- Participer à la rédaction des procédures de qualification et de test des correctifs
- Participer au support client dans le but de respecter les engagements de disponibilité et de fiabilité
- Participer à la prise en charge et le traitement des demandes et des incidents
- Participer à la définition des prérequis de mise en production
- Participer à la gestion de relation entre les clients et les éditeurs/fournisseurs de service
- Participer à la production des rapports d'activité
- Participer à l'élaboration des plans des actions de maintenance
- Participer à la définition des tâches de servitude : alarmes, ordonnancement, sauvegardes et planifier les traitements (Batch)
- Participer au support utilisateurs dans le but de garantir le traitement des anomalies remontées
- Participer au support technique aux utilisateurs (2e et 3e niveaux)
- Participer à l'intervention sous contraintes de délais lors des incidents d’exploitation (e.g. analyse, diagnostic et résolution)
- Participer à l'anticipation des besoins des utilisateurs et les évolutions du système
- Participer à la documentation technique
- Participer au suivi des incidents d’exploitation, en analysant les causes et prenant les mesures correctives associées
- DEC/BAC en IT ou l'équivalent
- 0-3 années d'expérience dans un rôle similaire
- Familier avec l'industrie de la monétique (atout important)
- Serveur Unix
- Bases de Données (e.g. Oracle, PostgreSQL…)
- Scripting Batch et Shell
- Station envoi fichier (CFT, SFTP…)
- Plateformes Réseaux Internationaux (e.g. Edit Package Visa, Master Com…)
- Outils d'ordonnancement (e.g. AUTOMIC, $UNIVERS…)
- Architectures et sécurité des réseaux
- Plateforme de Supervision
- Bases de Données
- Rédaction de spécifications techniques
- Orientation Client
- Respect des engagements
- Prise d'initiative
- Anticipation des problèmes
- Reporting & Monitoring
- Sens de l'initiative, flexibilité
- Joueur d'équipe
- Capacité à apporter support et assistance