Bilingual Insurance Compensation Administrator (Summer Student) - Remote Across Canada
Financial Horizons
- Moncton, NB
- Permanent
- Full-time
- Monitor and reconcile compensation, including posting commissions onto the back office system (WealthServ)
- Enter MGA commissions in required databases
- Assist with Debt Module entries and notices
- Back up and vacation coverage on an as needed basis
- Perform any other duties as assigned
- Currently a student at a post-secondary institution (college or university) - Finance or other related fields of study
- Bilingual in English and French
- Positive attitude (this is a 'must'!)
- Interpersonal skills
- Accuracy and attention to detail
- Mathematical and reconciliation skills (analytical and problem solving)
- Team player with the ability to also work independently
- Organizational and time management skills
- Communication skills - verbal and written
- Customer service focus
- Ability to grasp new concepts quickly
- Strong computer skills (MS office with a focus on Excel)
- Experience in the insurance/financial services industry an asset
- Experience in customer service an asset
- Experience with Accpac an asset
- This role is supported by a remote work arrangement across Canada
- This is an insurance and finance related team - not HR
- This is not a Contact/Call Centre role
- The role is expected to start May 13th, 2024.
- Contrôler et rapprocher les rémunérations, notamment entrer les commissions dans le système administratif (WealthServ)
- Entrer les commissions des agents généraux associés dans les bases de données appropriées
- Contribuer aux entrées et aux avis du Debt Module
- Être disponible pour les remplacements et les vacances
- Effectuer toute autre tâche qui vous est confiée
- Études en cours dans un établissement d'enseignement postsecondaire (collège ou université) en finance ou dans un domaine connexe
- Bilinguisme (français et anglais)
- Attitude positive (c'est indispensable!)
- Compétences interpersonnelles
- Précision et souci du détail
- Compétences en mathématiques et en rapprochement (analyse et résolution de problèmes)
- Capacité à travailler en équipe, mais aussi à travailler de manière indépendante
- Sens de l'organisation et aptitudes pour la gestion du temps
- Aptitudes pour la communication orale et écrite
- Souci du service à la clientèle
- Expérience dans le secteur des assurances et des services financiers, un atout
- Expérience dans le service à la clientèle, un atout
- Expérience avec Accpac, un atout
- Ce poste est soutenu par le télétravail au Canada
- Il s'agit d'une équipe liée aux assurances et aux finances (et non aux RH)
- Il ne s'agit pas d'un poste au sein d'un centre de contact ou d'appels
- L'entrée en fonction est prévue le 13 mai 2024