
Customer Replenishment Analyst - Toronto, CAN
- Mississauga, ON
- Permanent
- Full-time
General Mills Canada Customer Fulfillment Team is looking for someone with an energetic personality, inquisitive mind, and a courageous desire to drive Supply Chain efficiencies and enhance our business performance and partnerships with Key Canadian Customers. The Customer Replenishment Analyst will be responsible for leveraging data & analytics to optimize forecast accuracy, customer inventory position to achieve healthy in-stocks, and key event planning.KEY ACCOUNTABILITIES
- Build effective working relationships with key customers by identifying Supply Chain efficiencies and analyzing daily movement of inventory and point-of-sale data.
- Deliver in-stock, weeks of supply, and inventory metrics at both retail and warehouse levels while preventing aged inventory issues.
- Develop and implement Customer Strategies to drive cost optimization efficiencies, manage inventory, eliminate out-of-stocks, meet/exceed customer goals and objectives.'
- Optimize promotional ordering and forecasting.
- Communicate and resolve potential issues with promotional product fulfilment.
- Act as key Customer Fulfilment liaison for cross-functional meetings
- Create and execute weekly/monthly Customer reporting and presentations.
- Bachelor's degree
- 3+ years of relevant experience in customer fulfillment, account management or other relevant fields
- Demonstrated experience of strong communication skills
- Superior Time Management with demonstrated ability to prioritize across multiple deliverables
- Effective Analytical and Problem-Solving Skills
- Effective influencing skills at various levels within the organization and externally
- Demonstrated Ability to work in a team environment and independently.
- Strong working knowledge of Microsoft Programs (Excel, Power Point, VBA etc.)
- SAP experience
- Supply Chain Experience in Consumer-Packaged-Goods
- Experience with Canadian Retail
- Proficiency in French (both written and spoken) is considered an asset
- International relocation or international remote working arrangements will not be considered.
- Applicants for this position must be currently authorized to work in Canada on a full-time basis. General Mills will not sponsor applicants for this position for work visas.
- Établir des relations de travail efficaces avec les clients clés en identifiant les efficacités de la chaîne d’approvisionnement et en analysant les mouvements quotidiens des inventaires et les données des points de vente
- Fournir des mesures de stock, de semaines d’approvisionnement et d’inventaire au niveau de la vente au détail et de l’entrepôt tout en évitant les problèmes d’inventaire âgé
- Développer et mettre en oeuvre des stratégies pour optimiser l’efficacité des coûts, gérer les inventaires, éliminer les ruptures de stocks, atteindre/dépasser les buts et objectifs des clients
- Optimiser les commandes promotionelles et les prévisions
- Communiquer et résoudre les problèmes potentiels liés à l’exécution des produits promotionnels
- Agir en tant qu’agent de liaison clé en matière d’exécution des clients pour les réunions interfonctionnelles
- Créer et exécuter des rapports et présentations hebdomadaires/mensuels
- Bilinguisme français et anglais (lecture, écriture et expression orale)
- Baccalauréat+ de 3 ans d’expérience ou l’équivalent
- Expérience et solides compétences en communication
- Excellente gestion du temps et capacité à démontrer comment prioriser plusieurs livrables
- Compétences en matière d’analyse et de résolution de problèmes
- Compétences d’influencer à différents niveaux au sein de l’organisation ainsi qu’à l’extérieur
- Habileté à travailler autant en équipe qu’en solitaire
- Solide connaissance des programmes Microsoft (Excel, Power Point, etc.)
- Expérience SAP
- Expérience chaîne d’approvisionnement de biens de consommation emballés
- Expérience avec le commerce de détail canadien
- Seulement les candidats situés dans la région de Toronto ou Montréal seront choisis en considération pour ce poste.
COMPANY OVERVIEWWe exist to make food the world loves. But we do more than that. Our company is a place that prioritizes being a force for good, a place to expand learning, explore new perspectives and reimagine new possibilities, every day. We look for people who want to bring their best — bold thinkers with big hearts who challenge one other and grow together. Because becoming the undisputed leader in food means surrounding ourselves with people who are hungry for what’s next.