
Customer Service Representative
- Saint-Laurent, QC
- Permanent
- Full-time
- Répondre aux demandes concernant le prix, la livraison, l'état des commandes ou l'assistance technique.
- Résoudre les retards, les problèmes de service et les disputes
- Saisir, valider et suivre les commandes des clients par EDI, fax et téléphone, à l'aide de notre solution ERP interne.
- Vérifier les numéros de compte des clients, les prix, les conditions, les exigences de livraison, etc.
- Suivre les commandes en attente et s'assurer que la production, les achats et la distribution réagissent en conséquence Préparer les devis
- Collaborer étroitement avec les autres départements de l'équipe de service pour assurer un service précis dans toutes les directions.
- Fournir une assistance technique en se référant aux diverses publications de l'IPEX.
- Répondre à toutes les demandes des clients dans les meilleurs délais.
- Forte volonté d'établir des relations solides avec les clients, basées sur la satisfaction de ces derniers
- Gestion globale des commandes et des demandes des clients
- Compréhension des relations de prix et/ou capacité à organiser les informations sur les prix
- Maîtrise du système informatique IPEX
- Relations avec les collègues internes et capacité à résoudre les problèmes et les litiges en consultant les membres appropriés de l'équipe.
- Attitude positive et esprit d'équipe
- Haut degré d'organisation et de précision
- Comportement et compétences au téléphone
- Respond to inquiries regarding price, delivery, or technical support
- Respond to inquiries regarding status of customer orders
- Resolve delays, service problems and disputes
- Enter, release and track customer orders via fax, and phone
- Verify customer account numbers, pricing, terms, delivery requirements etc.
- Track backorders and ensure production, purchasing and distribution are reacting accordingly Prepare quotations
- Liaise with other departments from the service team to ensure proper service from all directions
- Provide technical support by referring to various IPEX publications
- Respond to all customer inquiries in a timely manner
- High drive for building strong customer relationships based on customer satisfaction
- Overall management of sales orders and customer inquiries
- Understanding of pricing relationships, and/or ability to organize price information
- A firm grasp of the IPEX computer system
- Relationship with internal colleagues and ability to resolve problems and disputes by consulting with the appropriate team members
- Positive attitude and team focused outlook
- High degree of organization and accuracy
- Telephone manner and skills
- A very professional manner and a demonstrated commitment to providing excellent customer service in previous roles - comfortable interacting with all levels of the organization
- Minimum 5 years of experience as a customer service representative
- Bilingual in both English and French
- Good time management and follow-up skills, including, the ability to effectively balance quality and quantity of output Excellent computer and internet skills, especially Microsoft Office and email
- Demonstrated ability to effectively resolve customer issues and complaints patiently
- Strong written and verbal communication skills
- Good team player including the demonstrated ability to contribute to and foster a positive team environment
- Industry experience is an asset
- SAP knowledge an asset