Account Manager (Pharma) / Gestionnaire de compte (Pharma)

CloudRaker

  • Montreal, QC
  • Permanent
  • Full-time
  • 3 months ago
La description française est ci-dessous

CloudRaker is looking for an Account Manager for our healthcare and pharmaceutical accounts in Montreal. Our ideal candidate knows all the rules (and how to bend them) and never backs down from a good challenge.

This person is a master at navigating the pharmaceutical world and helping their team find creative solutions that respect PAAB and ASC regulations, while also managing 360 projects for various clients.

This role is about more than just managing accounts. It involves caring about your clients and knowing their business needs inside and out, and always being ready to provide solutions to problems before they arise.

With offices in Montreal and Toronto, CloudRaker specializes in delivering leading-edge marketing and technology solutions that connect consumers & commerce through meaningful brand experiences.

We're not your average agency. We work hard but don't take ourselves too seriously. We're a tight knit team of gif loving, franglais-speaking, meme making, Rakers, who collaborate to do great things. We don't just make people want things, we make things people want.

Your day-to-day will be:

Client Management:
  • Develop an open relationship between the agency and clients;
  • Help develop innovative and creative recommendations and proposals for digital and traditional projects;
  • Manage the client's expectations in order to foster a healthy working relationship;
  • Bring new ideas to the table about how we can better serve our clients;
Project Management:
  • Understand client's financial and business realities in order to set budgets and ensure they are respected;
  • Plan, organize, and execute strategic and tactical projects for clients;
  • Define and manage a dream team and make sure everyone stays on track and on budget;
  • Create workback schedules for the production and development of projects;
  • Ensure the strategic and artistic direction established by the team are respected;
  • Direct the quality assurance (QA) process;
  • Strive to always learn from completed projects by organizing and drafting post-mortems.
You have :
  • A minimum of 2-3 years of experience in a similar role;
  • Experience working on Pharmaceutical accounts;
  • PAAB's number on speed-dial;
  • Experience managing 360 campaigns;
  • Excellent communication skills in English and French (though bilingualism is not necessary);
  • A passion for staying informed about web, mobile, digital and traditional media trends;
You are:
  • Great at developing a relationship of trust with clients;
  • The most organized person you know;
  • Extremely detail-oriented;
  • A team player who likes working closely with Strategists, Art Directors, Designers, Developers, and Advisors;
  • An entrepreneur at heart and you aren't afraid of taking chances;
  • Always up for a new challenge;
  • An easy going, light-hearted person who doesn't take themselves too seriously;
  • Able to stay cool as a cucumber... even when deadlines are looming.
~~~

CloudRaker est à la recherche d'un Gestionnaire de Compte pour nos comptes en comptes de santé et de pharmaceutique à Montréal. Notre candidat idéal connaît les règles du jeu (et qui sait en jouer) et n'a pas peur des défis.

Cette personne doit avoir plusieurs cordes à son arc: savoir naviguer dans le monde pharmaceutique ; aider son équipe à trouver des solutions créatives dans le respect des régulations CCPP et NCP ; le tout en gérant divers projets 360 pour nos clients.

Ce poste implique bien plus que de la gestion de comptes: il est nécessaire de savoir prendre soin des clients, de bien connaître les besoins de leur entreprise, et d'être toujours prêt à fournir des solutions aux problèmes… parfois avant même qu'ils ne surgissent.

Nous sommes une équipe de Rakers tissée serrée, adeptes de franglais et de GIFs, et collaborons à la création de projets remarquables. On n'essaie pas de convaincre les gens de vouloir quelque chose – on crée ce qu'ils désirent.

Note : Le masculin est utilisé pour alléger le texte, et ce, sans préjudice pour la forme féminine.

Votre quotidien sera:

Gestion de client :
  • Bien comprendre les besoins du client et livrer rapidement des solutions efficaces à leurs consommateurs.
  • Planifier, organiser et exécuter des projets stratégiques pour les clients.
  • Aider à développer des recommandations innovantes et créatives pour les projets numériques et traditionnels.
  • Proposer de nouvelles idées qui permettent de mieux servir nos clients.
Gestion de projet :
  • Comprendre les réalités d'affaires et financières du client pour mieux établir les budgets, et s'assurer qu'ils sont respectés.
  • Mettre en place et gérer une équipe de rêve, et s'assurer du bon suivi du plan et du budget.
  • Créer des échéanciers de travail pour la production et le développement des projets et s'assurer qu'ils sont respectés.
  • S'assurer que la direction artistique et stratégique établies par l'équipe est respectée.
  • Définir et diriger le processus d'assurance qualité (QA).
  • Tirer des leçons des projets terminés en organisant des bilans (post-mortems).
Vous avez:
  • Un minimum de 2-3 ans d'expérience dans un rôle similaire.
  • De l'expérience sur des comptes dans le domaine pharmaceutique.
  • Une ligne téléphonique directe vers le CCPP.
  • De l'expérience en gestion de campagnes 360.
  • Une excellente maîtrise du français et de l'anglais.
  • Une passion pour le Web, le mobile et les tendances numériques, actuelles et futures.
Vous êtes:
  • Excellent pour développer des relations de confiance avec les clients.
  • Rigoureusement organisé.
  • Très orienté sur les détails.
  • Un joueur d'équipe qui aime travailler étroitement avec des stratèges, directeurs artistiques, développeurs et conseillers.
  • Un entrepreneur dans l'âme qui n'a pas peur de prendre des risques.
  • Toujours prêt à relever un nouveau défi.
  • Une personne décontractée et agréable qui ne se prend pas trop au sérieux
  • Capable de toujours garder votre sang-froid, même quand les délais sont serrés.

Breezy HR

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