
Bilingual Customer Success Manager (Cloud Services)
- Quebec City, QC Montreal, QC
- Permanent
- Full-time
- Overseeing overall success management of the customer which includes weekly status calls, monthly SLA reporting, site visits and business reviews, issue tracking, cross functional communication with other OT teams (i.e., support, sales, product management, etc.).
- Provide customers and internal management with regular reports and status updates, including timelines, milestones, risks, issues, decision and overall status.
- Ability to elicit and document business vision, short and long-terms goals and business objectives, and success metrics into a Customer Success Plan and establish a Success program governance model to track outcomes.
- Strategically manage customers. Delight and exceed customer expectations and proactively nurture customer to be referenceable.
- Facilitate communications between various teams when needed to restore customer wellness and stability.
- Provides expert incident and problem management for high impact and critical customer issues and ensures root-cause analysis is conducted and a corrective action plan is followed through with any learning applied for future benefit.
- Bachelor’s degree in a technical or business discipline, or equivalent
- Professional Experience of 5-10+ years’ in customer ownership roles (customer success, consulting, sales, account management preferably in a technology, SW deployment, SaaS environment/industry
- Strong client focus – ability to operate at a senior manager level
- Excel at building long-term internal and external relationships, great interpersonal skills, and emotional intelligence. Confidence to converse with senior decision-makers. Ability to educate and reframe customer thinking, via a mix of data and wider insights, to ensure a successful outcome.
- Solid work ethic with a willingness to work overtime
- Candidates need to be based out Montreal/ Quebec City and be willing to travel as needed to client sites(estimated 15%)
- Bilingual (French) required
- Supervision de la gestion globale du succès client, incluant les appels hebdomadaires de suivi, les rapports mensuels sur les SLA, les visites sur site, les revues d’affaires, le suivi des problèmes et la communication interfonctionnelle avec les autres équipes OT (support, ventes, gestion des produits, etc.).
- Fournir aux clients et à la direction interne des rapports et mises à jour réguliers, incluant les échéanciers, jalons, risques, problèmes, décisions et état général.
- Capacité à recueillir et documenter la vision d’entreprise, les objectifs à court et long terme, les indicateurs de succès dans un plan de réussite client, et à établir un modèle de gouvernance pour suivre les résultats.
- Gestion stratégique des clients. Surpasser les attentes et fidéliser les clients pour qu’ils deviennent des références.
- Faciliter la communication entre les différentes équipes lorsque nécessaire pour rétablir la stabilité et le bien-être du client.
- Fournir une gestion experte des incidents et des problèmes pour les enjeux critiques et à fort impact, assurer l’analyse des causes profondes et le suivi d’un plan d’action correctif, avec application des apprentissages pour l’avenir.
- Diplôme universitaire en discipline technique ou commerciale, ou équivalent.
- Expérience professionnelle de 5 à 10+ ans dans des rôles de gestion de la relation client (succès client, conseil, ventes, gestion de comptes), idéalement dans un environnement technologique, de déploiement logiciel ou SaaS.
- Forte orientation client – capacité à interagir à un niveau de gestion senior.
- Excellente aptitude à bâtir des relations durables internes et externes, grandes compétences interpersonnelles et intelligence émotionnelle. Confiance pour dialoguer avec des décideurs de haut niveau. Capacité à éduquer et à reformuler la pensée du client à l’aide de données et d’analyses pour assurer un résultat positif.
- Éthique de travail solide et disponibilité pour faire des heures supplémentaires.
- Les candidats doivent être basés à Montréal ou à Québec et être disposés à se déplacer chez les clients (environ 15 % du temps).
- Bilingue (français) requis.