Content Distribution Coordinator
Goalcast
- Montreal, QC
- Permanent
- Full-time
- Oversee the distribution efforts across Facebook, YouTube, TikTok, Snapchat, Instagram, and other emerging social media platforms
- Innovate and ideate on Unseen's online presence through research, audience analysis, competitor analysis.
- Provide recommendations on what needs to change to support our goal(s)
- Overseeing and monitor page health across the board, as well as each new video release
- Communicate with the freelance teams effectively & work closely with the showrunner to to set up the posting schedules - and innovate it
- Understand Unseen's brand voice & monitor show fans through community management
- Bachelor's degree in business, media, communications, or related fields preferred.
- Strong analytical mindset & project management experience
- Excellent written communication skills
- Detail-oriented mindset with a focus on quality
- Ability to adapt to a fast-paced, ever-changing environment
- Familiarity with social media platforms and trends
- Preferred location: Montreal
- Flexible schedule (hybrid)
- Allowance for Physical Fitness (Gym, personal training, massotherapy and more!)
- Allowance for Self Development activities ( coaching, therapy, art classes and more!)
- 15 vacation days and working holiday opportunities
- Unlimited sick/personal days
- Access to Dialogue, a virtual clinic for you available on your first day
- Employee stock option opportunities (ESOP)
- Cineclub Membership
- Transportation benefits such as shared parking and public transportation (STM) reimbursements.
- Full Access to our In house gym/sauna
- Goalcast team wide events!
- Superviser les efforts de distribution sur Facebook, YouTube, TikTok, Snapchat, Instagram et d'autres plateformes de médias sociaux émergentes
- Innover et proposer des idées sur la présence en ligne d'Unseen grâce à la recherche, à l'analyse de l'audience et à l'analyse de la concurrence.
- Fournir des recommandations sur ce qui doit changer pour soutenir notre(s) objectif(s)
- Surveiller et contrôler la santé de la page de manière globale, ainsi que chaque nouvelle sortie de vidéo
- Communiquer efficacement avec les équipes freelance et travailler en étroite collaboration avec le showrunner pour mettre en place les calendriers de publication - et les innover
- Comprendre la voix de la marque Unseen et surveiller les fans du spectacle grâce à la gestion de la communauté
- Baccalauréat en commerce, médias, communication ou domaines connexes préféré.
- Fort esprit d'analyse et expérience en gestion de projet
- Excellentes compétences en communication écrite
- Mentalité axée sur les détails avec un accent sur la qualité
- Capacité à s'adapter à un environnement rapide et en évolution constante
- Familiarité avec les plateformes et tendances des médias sociaux
- Emplacement préféré : Montréal
- Horaire flexible (hybride)
- Allocation pour la remise en forme physique (salle de sport, entraînement personnel, massothérapie, etc.)
- Allocation pour des activités de développement personnel (coaching, thérapie, cours d'art, etc.)
- 15 jours de vacances et opportunités de travail en vacances
- Jours de maladie/personnels illimités
- Accès à Dialogue, une clinique virtuelle pour vous disponible dès votre premier jour
- Possibilités d'options d'achat d'actions pour les employés (ESOP)
- Adhésion au Cineclub
- Avantages en matière de transport tels que le stationnement partagé et les remboursements des transports en commun (STM)
- Accès complet à notre salle de sport/sauna interne
- Événements d'équipe Goalcast !